luni, 9 februarie 2009

Politia maghiara (de frontiera?) - hatarorseg - priculici in noapte


Am tot scris pe ici pe colo, despre unii politisti din Romania care ii fac de ras pe toti cei care poarta uniforma respectiva. Dar nu trebuie sa credem ca numai in Romania se intampla asa. Daca circuli noaptea prin Ungaria, eventual pe drumuri mai laturalnice, ai ocazia sa intalnesti priculicii, politisti stand la ciupeala, gata sa te opreasca si sa te sicaneze fara jena, doar-doar le iese si lor ceva.
Ieri seara, intorcandu-ma din Austria, aproape de iesirea din Ungaria, mi s-a intamplat o chestie de genul asta. Ma indreptam spre vama Turnu si dupa ce am iesit din ultima localitate maghiara, Batania, din bezna rasar doua lanterne. Apar doi politisti, asa s-au recomandat(cu toate ca in boscheti era ascuns o masina de teren verde, cum au la ei cei de la Politia de Frontiera) si imi cer actele. Imi cer pe rand, carte de identitate, permis, talon, asigurare, ma intreaba de unde vin, ca in final sa-mi ceara sami verifice luminile. Era evident deja pt mine ca imi cauta nod in papura, depasindu-si competentele, dar ma stiam in regula si... mi se cam rupea de ei. Le arat pe rand, luminile, cand cel din spate spune ca unul din becurile de stop nu se aprinde. Cu surprindere am constatat ca avea dreptate. Imi cer sa deschid portbagajul si daca tot nu gasesc nimic interesant in el, incep sa-mi explice (jumatate in romaneste, jumatate ungureste, dand din cap cu gravitate) ca am o mare problema, ca nu am bec si ca trebuie sa ma amendeze. Vaicarelile (chiar asta erau) politistului la adresa crimei pe care am comis-o circuland cu un bec ars, erau intrerupte de intrebari de genul: na, acuma ce facem? Era evident si pt un copil de gradinita ca organul de control maghiar astepta o solutie de la mine, adica... SPAGA. Timp de aproximativ 5 minute a avut loc o discutie care friza ridicolul. Satul de toata acea jalnica tentativa a priculicilor de a se targui cu mine, la intrebarea (repetata deja a n-oara) "na, acuma ce facem acuma?", le-am spus sa-mi dea amenda si m-am urcat in masina asteptand. Se pare ca reactia mea i-a socat si neavand cum sa faca asta (nu era in competenta lor), mi-au spus sec ca pot sa plec.
Daca SPAGA nu e, nimic nu e!
Deci chiar daca pe uniforma si pe masina purtau steagul maghiar, priculicii lor nu se deosebesc cu nimic de ai nostrii. Cersesc spaga la fel.
Daca stam sa ne gandim, avem si noi o parte de vina pt ca noi am fost cei care le-am dat spaga si i-am invatat ca se poate. Daca alegem sa ne respectam noi, sa fim constienti de statutul de cetatean european, daca pretindem oricarui priculici sa ne vorbeasca politicos si intr-o limba de circulatie internationala, lucrurile sigur se vor schimba.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ne parerea ta!

DISCLAIMER

Imaginile si textele prezentate in prezentul blog sunt proprietatea autorului si nu este permisa copierea, reproducerea, distribuirea, sau utilizarea lor sub orice forma, fara acordul scris al acestuia.

Pe langa imaginile si informatiile proprii, am preluat unele si de pe web, din domeniul public. In cazul în care oricare dintre textele sau imaginile care apar pe blog sunt in contradictie cu legea drepturilor de autor, puteti sa ma informati prin email (doarluka@yahoo.com) pt a elimina informatiile care încalca prevederile legale, cat mai curand posibil.