marți, 8 decembrie 2009

SPAM-uri de la Hispanianet

De ceva vreme primesc tot felul de mailuri de la persoane necunoscute(sau vag cunoscute) care imi ofera Hispanianet. Cei care citesc acetse randuri si se simt cu musca pe caciula, nu e cazul sa-si faca procese de constiinta, au mai fost si altii inaintea lor. Singurul motiv pt care scriu aceste randuri e faptul ca am primit multe mailuri pe aceasta tema si sincer uneori ma agaseaza.
Astazi am avut curiozitatea de a arunca un ochi asupra “singurei afaceri care te plateste pentru ca mananci”.
Trecand peste titlul care reprezinta o minciuna (“singura”-mai exista firme care sunt bazate pe vanzarea diferitelor produse alimentare, prin Lyoness, de exemplu, castigi bani cumparandu-ti absolut orice produs alimentar) si deasemenea peste modul cum se promoveaza “afacerea” Hispanianet, adica prin SPAM-uri (poate ar trebui sa le spuna cineva oamenilor ca sunt ilegale) o sa incerc sa trag niste concluzii din mesajele primite.
Pentru a ma lamuri despre ce e vorba m-am uitat pe net la o prezentare mai mult decat generala a afacerii(http://www.slideshare.net/Miriamppl/presentacion-hispanianet-romania) . Despre limba in care este scrisa prezentarea (asemanatoare cu romana) si gramatica ei ma abtin sa comentez.
N-am priceput de acolo despre ce firma e vorba, unde-si are sediul, contul, etc. Cine sunt acei directori de care se vorbeste? Care sunt acele produse, ce marca au? Care sunt preturile acestora si care e sistemul de distributie al acestora? Se vorbeste de pret de producator dar nu se spune cine plateste transportul, depozitarea, distributia si livrarea? Nimic despre termenele de livrare... De ce se depun comisioane in cardul de la companie si nu ii primeste cumparatorul?
Pe prezentare apare un card visa cu insemnele Hispanianet!!! Exista asa ceva??? Chiar la sfarsit se vorbeste de diferite... “pachete”. Ce contin de fapt??? Sau poate nu e nimeni curios, ideea sa dai banii pe ele.
Am priceput in schimb, ca e un sistem tip matrix (diferenta dintre matrixurile inchise, ilegale si un sistem binar, denumit si aceste matrix, folosit de Lyoness, poate fi gasita pe site-ul RODSA) unde singurele cifre concrete cu care se lucreaza sunt taxa de inscriere si comisioanele generate de aceasta.
Mizand pe faptul ca poate autorul prezentarii a fost neinspirat, nepregatit, etc, am cautat mai departe pe www.hispanianet.net . Aici am reusit sa-mi fac o imagine si am aflat numele si adresele de mail ale conducatorilor. Asa mi-o inchipui eu: o firma din Spania (numele ei o fi Hispanianet) care are un teren de 100/200m, pe care se afla un depozit de 30/30m si un birou de 13/13m. Nu stiu cati angajati are firma in total, dar in depozit lucreaza cel putin 5 (apar intr-o poza) si in birou lucreaza cel putin 6 in cele 6 departamente enumerate in diagrama firmei. Ups! Era sa-i uit pe cei 5 directori! Oare tot in biroul acela lucreaza?
Firma asta (nu am gasit nimic despre activitatea ei de pana acum, date de inregistrare, potentialul financiar,etc) ne anunta ca isi va deschide activitatea in Romania (unde, cand, cum?) si ca pana in 5 decembrie inscrierea e gratuita. 5 decembrie??? Deci eu daca mai vreau sa ma inscriu trebuie sa platesc??? Naspa! Sunt disperat! Daca stiam mai demult poate ma inscriam...
As vrea sa-mi cer scuze pt rautatile scrise mai sus. Din neatentie mi-a scapat informatia care apare pe prima pagina: data ”nasterii” firmei este septembrie 2009. Asta imi clarifica si alte intrebari nepuse pana acum: daca mai functioneaza si in alta tara decat Romania, de unde vor proveni banii necesari afacerii, ...
Revenind la mailul care a dat nastere acestor randuri, undeva inainte de inregistrare aparea indemnul:
"Fa cea mai importanta alegere din viata ta si profita de aceasta oportunitate!
Incepe o afacere de succes, la nivel mondial oferita de Hispanianet Romania!
"

O sa inchei si eu cu un indemn:

Fa cea mai importanta alegere din viata ta, Hispanianet are nevoie de banii tai!

6 comentarii:

  1. si eu primesc la greu astfel de mesaje

    RăspundețiȘtergere
  2. Salut!
    raspunderea ma obliga sa dau curs celor de mai sus si sa completez, in ordinea ideilor.
    -dupa parerea autorului de mai sus, lucrurile in Univers raman mereu pe loc si mereu la fel.
    -Este intr-adevar singura afacere care te plateste doar ca mananci, fara sa faci vreo inscriere. Te plateste din oamenii plasati de sponsor dupa tine, 5 nivele. Singura ta obligatie este sa fii consumator de 30 puncte pe luna calendaristica. (circa 60-90 euro, depinde ce cumperi).Preturile sunt la fel ca la supermarket, cu cateva exceptii cum ar fi uleiul de masline, unde pretul este sub cel de suparmarket.
    -Faptul ca apar pe youtube prezentari facute in pripa de oameni entuziasmati care scapa greseli- de obicei spanioli - si ca sunteti asaltati de spam-uri este un indicator pozitiv cu privire la reactia sociala fata de aceasta afacere.
    -Activitate despre istoricul firmei nu aveai cum sa gasesti, deoarece nu a existat.
    - nu este nici un fel de pachet obligatoriu. Cumpari ce vrei, la libera alegere. Momentan sunt 400 de produse disponibile. pana la sfarsitula cestui an se estmeaza ca vor fi 1000, si produse Made In Romania.
    -Deschiderea Romaniei a fost pe 5 decembrie, in seminar la Bucuresti. Urmatorul seminar va fi in aceasta primavara.
    -da, daca vrei sa te inscrii trebuie sa platesti magazinul virtual. Fata de alte afaceri reprezentative (Amway), aici nu exista taxa anuala. Avem chiar o oferta speciala pentru Romania in care poti plati taxa de inscriere dupa ce incasezi primele comisioane. Tocmai astazi s-a concretizat aceasta oferta.
    -banii nececari infiintarii afacerii provin de la cei 3 fondatori care au investit 3 milioane de euro.
    -din cultura mea generala in mlm, o afacere buna se face eliminand toti intermediarii. daca vrei mlm, ia produsul de la fabricant.
    -nu esti primul suparat, nici ultimul. Carrefour are nevoie de banii tai.
    Ma puteti contacta daca vreti raspunsuri reale, sau puteti sa va completati raspunsurile cu propria imaginatie.

    Multumesc pentru atentie,
    Laurentiu Radu
    timpsibani@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa cum vezi ti-am postat commentul cu toate ca eu raman la parerea mea. Ce n-am inteles e faza cu "nu esti primul suparat, nici ultimul. Carrefour are nevoie de banii tai".
    Suparat as putea fi doar pt spam-uri, nu si ca sunt oameni care vor cu tot dinadinsul sa faca un mlm sau altul, mai ales daca e "cel mai nou", "unicul", sau "cel mai tare". Mi-e totuna daca banii mei merg la Carrefour sau la 3 baieti destepti din Spania, atata timp cat pot sa-mi cumpar tot ce vreau si la acelasi pret. Dar poate totusi eu vreau ulei Floriol, semite de la Nutline, Bere Tuborg si tigari Malboro. Eu tocmai de aceea am ales Lyoness. Imi ofera libertatea de alegere. Dupa cum spuneam si in mail, Lyoness imi ofera ceea ce nici un alt mlm nu imi ofera: indiferent ca imi alimentez masina, cumpar paine sau apa minerala, tigari sau medicamente, imi spal masina sau am nevoie de un notar, mananc la restaurant sau imi iau o masina noua, toate astea le pot gasi prin Lyoness, in Romania sau afara.

    RăspundețiȘtergere
  4. Stiti cate firme de aceasta dimensiune au aparut peste tot? Poate ca 3 milioane de euro din pct dvs de vedere e mult, pentru infiintarea afacerii, insa este enorm de putin pentru o afacere ce se vrea mondiala.
    De cheltuielile de transport nu sufla nimeni........ ca deh, acasa ar putea face cumparaturi serioase de mancare din ele. (25 euro/3kg produs), este pe site. Si vor mai apare astfel de firme de a velorifica produse in retea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Adevarul e ca fiecare isi face cumparaturile cum ii place. Eu personal mi le fac (pe cat posibil) numai la parteneri Lyoness (www.lyoness.ro) pt ca pe langa faptul ca imi cumpar exact produsul(marca) dorit, primesc intotdeuna bani inapoi din aceste cumparaturi. Vazand ca e un sistem care functioneaza, am ales sa ma implic in promovarea lui (ca afacere) si rezultatele nu au intarziat sa apara. Asa ca o astfel de "afacere internationala" personal nu imi spune nimic. Dar daca cineva vrea sa consume zilnic doar (anumite)produse comandate pe net si primite prin posta...

    RăspundețiȘtergere
  6. Hai sa zicem ca m-am tavalit pe jos de ras dupa ce am vazut prezentarea afacerii hispanianet (atat varianta slide cat si varianta video in care un tip probabil transpirat de multe emotii incerca sa lege cateva cuvinte). Oricum probabil business-u' a avut incredibil de mult succes, fapt pentru care acum apare ca si afacere inchisa pe net. Sunt curios totusi cate persoane au muscat din gogoasa pana sa pice (totusi 30 Euro nu sunt chiar de aruncat). Intre timp, ma bucur ca (avand nevoie de banii mei) Carrefour-ul pune la linie decontarile Lyoness. Urmeaza si martie 2011 cat de curand!

    RăspundețiȘtergere

Spune-ne parerea ta!

DISCLAIMER

Imaginile si textele prezentate in prezentul blog sunt proprietatea autorului si nu este permisa copierea, reproducerea, distribuirea, sau utilizarea lor sub orice forma, fara acordul scris al acestuia.

Pe langa imaginile si informatiile proprii, am preluat unele si de pe web, din domeniul public. In cazul în care oricare dintre textele sau imaginile care apar pe blog sunt in contradictie cu legea drepturilor de autor, puteti sa ma informati prin email (doarluka@yahoo.com) pt a elimina informatiile care încalca prevederile legale, cat mai curand posibil.