marți, 23 noiembrie 2010

Si pana la urma cati am fost la curatenie? Si ce facem mai departe?

 "Unii spun ca am fost 60.000 ca atatia au vazut pe Facebook. Altii spun ca 70.000 ca atatia au vazut inscrisi pe site. Altii spun 100.000 fara sa precizeze o sursa clara. Probabil asa a umblat vorba prin jurul lor.
Putini n-am fost, asta e clar. Dar oare am reusit sa atingem pragul de 1%? Un prag modest, dar care raportat la gradul de implicare civica din Romania ar fi insemnat un mare pas inainte?
Cu o saptamana inainte de eveniment am fost invitata la TVR Info in cadrul emisiunii Interviuri sa vorbesc despre proiectul Let's Do It, Romania! Ma pregatisem, ca de obicei, sa livrez telespectatorilor o doza generoasa de entuziasm si avant pentru a-i convinge sa participe la marea curatenie de pe 25 septembrie. Numai ca, in studio, cu cateva secunde inainte de inceperea filmarii, gazda emisiunii avea sa ma anunte ca editia nu va putea fi difuzata inainte de eveniment, asa ca vrea sa vorbim ca si cum evenimentul a avut deja loc. Soc. Stupoare. "Tipa asta chiar vorbeste serios? Cum sa vorbesc din moment ce nu stiu ce se va intampla? Poate va fi un esec total si vor iesi 1000 de oameni. Nu pot sa zambesc si sa spun ce potential are tara asta daca pe 25 au iesit doar 1000 de oameni...". Dupa ce mi-am limpezit gandurile, am zis ok, hai s-o facem! Si uite asa, in emisiunea ce avea sa fie difuzata la doua zile dupa Ziua de Curatenie Nationala, am aparut pe micile ecrane zambitoare ca intotdeauna afirmand cu entuziasm si naturalete ca pe 25 septembrie au iesit peste 200.000 de oameni la curatenie.
Surpriza e ca am avut dreptate. :)
Rapoartele finale indica un numar total de 192.169 de participanti pe listele de la punctele de inscriere. Dar cum numai eu stiu vreo 10 persoane care s-au alaturat grupurilor direct la curatenie, imi permit sa spun ca am atins lejer pragul de 200.000.
Felicitam contributia semnificativa a judetelor Brasov, Cluj, Maramures, Arges, Dolj, Gorj, Ilfov (+Bucuresti) si Iasi, care au reusit sa scoata fiecare din casa peste 10.000 de locuitori. Impreuna, acestia au strans mai mult de 50% din totalul sacilor de gunoi la nivel national: 299.384 din 549.364.
O lista completa a numarului de participanti si de saci stransi din fiecare judet, puteti descarca de aici: http://is.gd/hq4Nj
Cat despre perioada post 25 septembrie, ramane cum am stabilit: nu ne oprim aici.
Din seria "povesti personale", anul acesta am inceput un program de master de Politici de Dezvoltare Locala si Regionala. La primul curs la care am participat am auzit dulcile cuvinte "schimbarea poate veni si de jos in sus". Stiam deja asta, dar o confirmare nu strica niciodata. Desigur schimbarea "poate veni" daca exista si oamenii care au vointa sa o poarte pe umeri. Iar noi am demonstrat ca suntem multi, vanjosi si ambitiosi. Si pentru ca vorbim mereu de un "noi" si de o echipa de peste 200.000 de oameni cu care vom continua sa propulsam schimbarea, este firesc sa vrem sa stim cum vedeti voi continuarea.
Asa ca am pregatit un formular ce va asteapta ideile si sugestiile cu campurile deschise: http://is.gd/hq9rr  . Propuneti cu drag si spor. Acesta este primul pas mic spre pasirea celui de-al doilea pas mare.
Vreau sa le multumesc tuturor celor care ne-au trimis fotografii facute pe 25 septembrie la curatenie. Le-am publicat aici: http://www.letsdoitromania.ro/peisaj-de-25-septembrie/ dar mai sunt inca multe care asteapta la rand. Va spun cu sinceritate ca o sa mai dureze pana ajungem cu ele la zi, pentru ca sunt foarte foarte multe. Dar nu ratam niciun email si daca mai sunt printre voi participanti care au fotografii si inca nu ne-au trimis mail, o pot face la poze@letsdoitromania.ro"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ne parerea ta!

DISCLAIMER

Imaginile si textele prezentate in prezentul blog sunt proprietatea autorului si nu este permisa copierea, reproducerea, distribuirea, sau utilizarea lor sub orice forma, fara acordul scris al acestuia.

Pe langa imaginile si informatiile proprii, am preluat unele si de pe web, din domeniul public. In cazul în care oricare dintre textele sau imaginile care apar pe blog sunt in contradictie cu legea drepturilor de autor, puteti sa ma informati prin email (doarluka@yahoo.com) pt a elimina informatiile care încalca prevederile legale, cat mai curand posibil.