Psihologia umană este exploatată de către responsabilii de marketing ai magazinelor. Vrem sau nu, suntem manipulaţi încontinuu de strategiile de vânzare ale marilor suprafeţe comerciale.
Iată aici câteva dintre acestea dezvaluite de Adelina Gherman in Adevarul:
1. Cumpărătorii privesc produsele de pe rafturile aflate la nivelul ochilor şi unde nu se află neapărat ofertele. Dacă doriţi să le găsiţi, căutaţi-le pe culoarele magazinelor. Producătorii plătesc mai mult pentru ca produsele lor să fie aşezate la nivelul privirii şi, deci, din acest motiv, ele sunt mai scumpe.
2. Produsele de primă necesitate se află în cele mai ascunse colţuri ale magazinelor. În acest fel, suntem obligaţi să dăm mai multe ture prin magazine şi să alegem şi alte produse, de multe ori nedorite.
3. Locul produselor în magazin se schimbă în continuu. Crezi că mergi să iei produsul dorit, când colo, el nu mai este unde ştiai că l-ai găsit data trecută. Strategia e aceeaşi: cumpărătorul trebuie să zăbovească cât mai mult prin magazin, ca să fie tentat să cumpere şi ceea ce nu are nevoie.
4. Pentru a ne face să ne simţim bine şi să ne relaxăm la cumpărături, lumina aleasă de reprezentanţii magazinelor este, de obicei, galbenă în zona produselor de brutărie şi patiserie, şi albă, în locul în care sunt amplasate produsele din carne. Ochiul nostru asociază lumina galbenă cu pâinea scoasă din cuptor, iar roşeaţa cărnii, cu prospeţimea ei.
5. Dulciurile sunt aşezate mereu lângă casă, la vedere. Astfel, în timp ce copiii se plictisesc aşteptând la coadă după părinţii lor, înhaţă câte un pachet de gumă sau de bomboane.
6. Casele de marcat se află la dreapta faţă de intrarea în magazin. Acest lucru nu este întâmplător, dat fiind că e în natura umană să străbatem până la capăt un culoar şi să ne întoarcem spre stânga. Astfel, intrăm de pe un culoar pe altul, mereu printre rafturi, până nimerim la casă.
7. Considerăm ca toate cumpărăturile la bax ne ies mai ieftin. Este adevărat, dar aşa, cumpărăm cantităţi mai mari şi le consumăm mai repede decât dacă am lua mai puţine şi le-am consuma cu mai multă chibzuială.
8. Produsele 2 la preţ de 1 sunt legate, deseori, de data expirării acestora. Nu le cumpăraţi dacă nu sunteţi siguri că le veţi consuma în scurt timp.
9. Produsele mai scumpe şi nu neapărat necesare sunt aşezate, de obicei, la nivelul ochilor. Cele de primă necesitate, ca de pildă pungile de gunoi, le luăm fără să ne uităm prea mult la ele, fiind situate la nivelul genunchilor sau chiar mai jos.
10. Mărcile proprii ale magazinelor sunt produse, în general, de cele mai cunoscute fabrici, care îşi desfăşurau activitatea în oraşul nostru şi înainte de apariţia supermarketurilor. Faptul că produsele nu au un nume sonor, nu înseamnă că nu sunt de calitate şi mult mai ieftine!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
DISCLAIMER
Imaginile si textele prezentate in prezentul blog sunt proprietatea autorului si nu este permisa copierea, reproducerea, distribuirea, sau utilizarea lor sub orice forma, fara acordul scris al acestuia.
Pe langa imaginile si informatiile proprii, am preluat unele si de pe web, din domeniul public. In cazul în care oricare dintre textele sau imaginile care apar pe blog sunt in contradictie cu legea drepturilor de autor, puteti sa ma informati prin email (doarluka@yahoo.com) pt a elimina informatiile care încalca prevederile legale, cat mai curand posibil.
Pe langa imaginile si informatiile proprii, am preluat unele si de pe web, din domeniul public. In cazul în care oricare dintre textele sau imaginile care apar pe blog sunt in contradictie cu legea drepturilor de autor, puteti sa ma informati prin email (doarluka@yahoo.com) pt a elimina informatiile care încalca prevederile legale, cat mai curand posibil.
Mare adevar in lista asta...
RăspundețiȘtergerenu de pomana se fac cursuri de marketing :)
Unele dintre ele le stiam de la persoane din interior.