joi, 17 martie 2011

Cat de ieftin inseamna... "lowcost"

Atunci cand am plecat in Brazilia, plecarea noastra a fost din Madrid, asa ca am cautat un zbor Bucuresti - Madrid. Singura optiune care ni se potrivea si pt dus si pt intoarcere(ca timp) a fost Wizz Air-ul asa ca am optat pt ei.
Numele Wizz nu mi-a spus nimic(rau) asa ca...
Iata-ne in aeroportul Baneasa, sau "Aurel Vlaicu" dand nasul cu realitatea. Aeroportul in sine seamana cu o autogara jegoasa. Nefiind acesta subiectul acestor randuri, o sa trec repede peste atmosfera de acolo.
Abia atunci mi-am dat seama ca inghesuiala si coada imensa erau datorate faptului ca Wizz Air nu ne-a dat si rezervare pe locuri, deci cine urca primul, ocupa locurile. Imi inchipui ca aveau si optiunea de urcare prioritara pt care trebuia sa bifezi ceva in plus si binenteles sa platesti in plus. Doar e o companie low cost...
Odata ajunsi in avion, am cautat butonul sau maneta care face scaunul sa se lase pe spate(ca la toate celelalte avioane cu care am zburat pana acum). Am tot cautat degeaba scaunele fiind fixe, asa ca am zburat 4 ore inghesuit foindu-ma intruna. Nu mi-a placut, dar se pare ca e normal fiind vorba de o nie low cost...
Obisnuit cu alte zboruri, inclusiv Carpatair sau Tarom, am asteptat... masa, ciocolatica, covrigeii... orice de genul asta, chestii marunte pe care le primesti in avion. Nu s-a intamplat, pt ca Wizz e o compnie low cost... Ni s-au oferit de toate,  mancare, bautura, tigari, chiar si parfumuri, dar "a la carte", la preturi de restaurant. Doar eram in avion...
Mai departe am zburat cu Iberworld si lucrurile au stat cu totul altfel spre bucuria noastra.
Saptamana petrecuta in Brazilia a trecut repede, zborul de intoarcere la Madrid cu Iberworld a fost de asemenea ok si... Wizz Air din nou. Coada si inghesuiala la imbarcare, scaune fixe 4 ore, masa cu costuri high class si in sfarsit Bucuresti Baneasa. Amortit, am urcat in autobusul care ne ducea in aeroport si am vazut(cu stupoare) cum se transbordau bagajele nostre. Un tip lua bagajul in mana se intorcea cu el si il trantea violent(si fara rost) in caruciorul afalat langa el. Ajuns in pitorescul aeroport Baneasa mi-am preluat bagajele si am rasuflat usurat constatand ca are doar cateva julituri. Abia acasa am observat cele doua crapaturi pe care le-am omis in aeroport.
Dupa cateva zile, aflat in vizita la niste prieteni le-am dat plin de mandrie cadoul adus din Brazilia si stupoare... era spart, cu toate ca fusese bine protejat. Jenant moment! Intors acasa am verificat celelalte cadouri si am constatat ca unele aveau stricaciuni(mai mici sau mai mari).
Am scris un mail indignat companiei Wizz Air, mai mult spre a ma racori, fara speranta unei rezolvari sau despagubiri. Foarte draguti mi-au raspuns, cu scuzele de rigoare. Mi-au trimis si o lista cu actele pe care trebuia sa le trimit in vederea unei eventuale despagubiri. Evident in afara de actele de transport nu aveam altele. Neobservand crapaturile serioase ale bagajului nu am cerut un act de constatare in aeroport. Habar n-am unde exista un atelier de reparat trolere, care ar putea sa faca reparatiile, sa-mi emita o chitanta, sau ceva asemanator. Deci imi voi cumpara alt troler.
Acum stau eu si ma tot gandesc cat de ieftine sunt aceste companii lowcost. Sau poate ar trebui sa nu generalizez, ci sa ma gandesc doar la Wizz Air. Daca iau in calcul costul trolerului, al cadourilor, o gustare si o apa minerala, s-ar putea sa constat ca biletul meu sa iasa cam scump. Daca ma gandesc si la inghesuiala de la imbarcare si disconfortul celor 4 ore de zbor... mi-a trecut cheful de astfel de lowcost.

6 comentarii:

  1. Si totusi WIZZ AIR este partener lyoness deja si in Ungaria se pot rezerva bilete online

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce fel de partener Lyoness?Online?Adica fac rezervare pe site-ul wizz si primesc discount?

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca stii limba maghiara citeste pe lyoness.hu care sint conditiile in care se acorda discountul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu bonuri valorice este valabil si la noi cauta pe site

    RăspundețiȘtergere
  5. Da, ai dreptate, acum apare.
    Sincer(din pacate) nmie nu mi-au facut o parere foarte buna. Banuiesc ca daca citesti articolul de mai sus, intelegi de ce.

    RăspundețiȘtergere

Spune-ne parerea ta!

DISCLAIMER

Imaginile si textele prezentate in prezentul blog sunt proprietatea autorului si nu este permisa copierea, reproducerea, distribuirea, sau utilizarea lor sub orice forma, fara acordul scris al acestuia.

Pe langa imaginile si informatiile proprii, am preluat unele si de pe web, din domeniul public. In cazul în care oricare dintre textele sau imaginile care apar pe blog sunt in contradictie cu legea drepturilor de autor, puteti sa ma informati prin email (doarluka@yahoo.com) pt a elimina informatiile care încalca prevederile legale, cat mai curand posibil.