duminică, 28 iunie 2009

...

Sambata am fost la Zlatna. Am fost cu Ghitoi in excursie. Ghitoi a fost unul dintre cei cu care ne intalneam de cate ori facem excursii cu clubul de turism montan "Condorul" din Arad. Erau(sunt) "concursuri" cu tematica montana unde ne adunam 50-60 de persoane (din mai multe judete)cu dor de duca. Cei din Zlatna au fost intotdeauna o... familie mai deosebita. Pe Ghitoi nu l-am cunoscut indeaproape, era pt mine doar "unul dintre ei"...
Sambata am fost cu Ghitoi in excursie, in ultima lui excursie, pe dealul din spatele bisericii... Sa-i fie tarana usoara!
Avea 39 de ani si o viata inainte.
Joi a iesit cu prietenii la o partida de fotbal si...
Poate nu ar fi trebuit sa ma miste asa de mult moartea lui. Personal ne-am vazut de cateva ori si am schimbat doar cateva cuvinte impreuna,dar...
Tot la inmormantare ne-am intalnit cu Beny. Beny e un tip care in ochii altora ar parea doar un tip cu un handicap. Pt mine, chiar daca nu am marturisit nimanui asta, Beny e o lectie de viata. Cu toate ca are un "handicap sever"(multi asa ar spune) Beny urca pe munte, merge in excursii si banuiesc ca si datorita oamenilor din jurul sau, Beny infrunta lumea afisand "zambetul" sau ("moment Colgate - spun colegii sai") care poate fi un rictus datorat bolii sale sau sfidarea suprema a unui om cu o putere fantastica. Despre el ar trebui scrisa o carte, dar este o lume intreaga plina de oameni care zac intr-un carucior plangandu-si de mila. Beny a ales altfel si pt asta Beny pt mine e...
Am auzit sambata, in prispa capelei unde deasupra usii erau cateva poze cu Ghitoi in diferite ipostaze,cateva fraze care pe mine m-au facut sa plang:
"Dumnezeu nu joaca cinstit, pe aia care traiesc pe strazi si mananca din gunoi ii lasa si pe Ghitoi..."
"Ghitoi a fost un om bun. Cand o sa ma intalnesc cu el pe lumea cealalta, o sa-i spun..,"
Daca stiam ca o sa moara, stateam mai mult cu el..."
Filozofie, maturitate, inocenta, naivitate...
Pt mine a fost prea mult! Mai mult decat puteam duce. In naivitatea/inocenta/maturitatea sa Beny a spus tot ce era de spus si Dumnezeu(sunt sigur de asta) l-a inteles.
Asa a fost la Zlatna. O inmormantare cu oameni deosebiti (incaltati in bocanci de munte)care au trecut cu decenta peste crunta soarta a unui tanar coleg. I-au ridicat dupa datina locului, pt ca era necasatorit, un brad de aproximativ 25 de metri la capatai(acelasi care se ridica si la nunta), au participat la "pomana" dupa obicei dupa care... au plecat pe munte... Viata merge mai departe...
Am stat si m-am gandit la Ghitoi. Avem un timp limitat pe lumea asta pe care adesea il irosim cu maruntisuri sau mizerii, in loc sa ne bucuram de el.
M-am gandit la Beny... Fizic, pot sa-l iau in brate si sa fug cu el. Spiritual, baiatul ala poate duce toata lumea in spate...
Si atunci...
Maine e luni, incepe o noua saptamana, ne apucam fiecare de lucru. Avem fiecare griji, suparari, nemultumiri...
Cati dintre noi se gandesc ca poate nu toti vom zambi sambata? Poate exista alt "program" pt noi si pana sambata am putea fi "ocupati"...
Eu am ales. Mai am o bere in frigider. O sa o beau ACUM! Tot acum voi spune ce am de spus iubitei mele si daca ziua de maine va exista pt mine o voi trai ca si cum ar fi prima... si ultima. Am o groaza de prieteni carora trebuie neaparat sa le spun ce simt pt ei! Am o groaza de lucruri de facut! O groaza de flori de mirosit si o groaza de copaci carora inca nu le-am atins inca scoarta.
Astea sunt lucrurile importante in viata.
Poate restul sunt lucruri fara importanta... care pot sa mai astepte...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ne parerea ta!

DISCLAIMER

Imaginile si textele prezentate in prezentul blog sunt proprietatea autorului si nu este permisa copierea, reproducerea, distribuirea, sau utilizarea lor sub orice forma, fara acordul scris al acestuia.

Pe langa imaginile si informatiile proprii, am preluat unele si de pe web, din domeniul public. In cazul în care oricare dintre textele sau imaginile care apar pe blog sunt in contradictie cu legea drepturilor de autor, puteti sa ma informati prin email (doarluka@yahoo.com) pt a elimina informatiile care încalca prevederile legale, cat mai curand posibil.