luni, 26 aprilie 2010

Cum functioneaza noile radare

Am primit pe mail o serie de informatii legate de noile radare care ne fac, noua soferilor, viata amara. Sincer mie mi se pare o reclama facuta de cei care comercializeaza dispozitive antiradar, dar ceva adevar putem gasi printre randuri. Deasemenea nu stiu cui am putea multumi pt acest studiu (multumesc totusi lui Cornel pt mail).
Scurt sumar

1. Detectoarele de radar FUNCTIONEAZA IN CONTINUARE
a. atata timp cat aparatul radar functioneaza, acesta este detectat de TOATE detectoarele existente pe piata – Cobra, Whistler, Beltronics
b. frecventa de functionare a aparatelor radar A RAMAS ACEEASI – banda K
2. Acum sunt 770 de aparate radar in Romania,
a. De 3 ori mai multe radare – 770 masini cu radar:
i. 250 modelul vechi Python II si
ii. 520 modelul nou Autovision BEE III
3. Noile radare, Autovision BEE III, pot fi activate si pot detecta instantaneu.
a. Acest tip de functionare era realizat pe vechile radare prin asezarea clipbordului (pe care se scriau procesele verbale) in fata antenei radarului.
b. Vehiculul aflat in zona supravegheata va avea sanse reduse de a micsora viteza de rulare in timp util.
c. Celelalte autovehicule vor fi avertizate de catre detectoarele de radar si vor avea suficient timp pentru reducerea vitezei in scopul evitarii oricarei amenzi.
4. Concluzie!:
a. (...) - reclama
b. Nu mergeti in capul coloanei de masini!
Detaliile studiului Tehnic
Ce echipamente radar are Politia in dotare?
Radare model vechi – model Pythonn
– Functioneaza in banda K
– Zoom optic al camerei video 18x
– Mediu de inregistrare: caseta VHS
– Sensuri de functionare : ambele sensuri, selectabile manual
– Moduri de functionare:
- sunt folosite in modul automat
␣ emisie continua
␣ complet detectabil
␣ riscuri minime de amenzi
- sunt folosite in modul automat + obturarea antenei radar cu un material metalic pentru a simula modul standby al detectoarelor BEE III Radare model nou – model AutoVision BEE III
– Functioneaza in banda K
– Zoom optic al camerei video 26x – Mediu de inregistrare: digital, HDD
– Pozitionare GPS
– Sensuri de functionare : ambele sensuri de circulatie
– Mod de functionare:
- Moduri de lucru
 Radar in mod automat – emisie continua – complet detectabil – riscuri minime de amenzi:
• Aparatul radar permanent pornit – antena radarului emite continuu semnal in banda K – PERMITE DETECTIA LUI CU ORICE DETECTOR DE RADAR (Cobra, Whistler, Beltronics)
 camera video focalizeaza o zona (de ex. 250m fata de pozitia radarului). Viteza de deplasare va fi masurata doar pentru masinile din zona supravegheata, pentru restul nu se vor face masuratori
• la identificarea unui vehicul care ruleaza viteza peste limita maxima stabilitata, aparatul radar va inregistra automat informatia video pe HDD
• acest mod de functionare este identic cu cel al radarelor vechi, detectabil de orice radar existent in piata (Cobra, Whistler, Beltronics).
- Radar in mod manual/stand by – detectabil, riscuri minime de amenzi, daca autovehiculul NU este cap de coloana:
• camera video focalizeaza o zona (de ex. 250m fata de pozitia radarului). Viteza de deplasare va fi masurata doar pentru masinile din zona supravegheata, pentru restul nu se vor face masuratori
• declansarea aparatului radar se face de catre operator pentru a inregistra vehiculul care PARE a circula cu viteza ridicata.
- Aparatul radar va inregistra automat imaginile
- Prima masina din coloana va avea cel mai mare risc de a nu putea reduce viteza in timp util pentru evitarea unei amenzi.
- Masinile care nu se afla in capul coloanei vor fi avertizate si vor avea timp pentru incetinire.
• Acest mod de functionare seamana cu practica obturarii antenei radarului vechi, Python II.
Nebuloase si auzite pe internet si ziare
Intrebari/afirmatii frecvente
1. Detectoarele de radar nu mai functioneaza
a. FALS! Detectoarele de radar FUNCTIONEAZA, iar radarele din Romania sunt detectate in banda K
2. Ce sa fac ca sa nu iau radare?
a. Sa ai un detector de radar
3. Radarele noi au modul POP?
a. Radarele din Romania NU au modul POP!
4. Daca detectorul meu are modul POP, ce sa fac? Sa–l activez sau sa–l dezactivez?
a. Modul POP nu este folosit!
b. Modul POP este inutil detectorului tau!
c. Modul POP scade sensibilitatea si viteza de reactie a detectorului tau!
d. Modul POP trebuie dezactivat din detectorul tau!
5. Radarele noi au modul PULSE?
a. Noile radare NU au modul PULSE!
6. Daca detectorul meu are modul PULSE, ce sa fac? Sa–l activez sau sa–l dezactivez?
a. Modul PULSE nu este folosit!
b. Modul PULSE creste sensibilitatea si viteza de reactie a detectorului tau!
c. Modul PULSE trebuie activat in detectorul tau!
Care este tehnologia de functionare a unui radar al Politie?
Radarele emit microunde electromagnetice şi folosesc reflexia acestora pentru a determina viteza vehiculelor față de antena. – mai multe detalii pe – http://ro.wikipedia.org/wiki/RADAR
Cum functioneaza un detector de radar?
Detectoarele de radar receptioneaza undele electromagnetice emise de catre radare si avertizeaza soferul de existenta acestora. Soferul primeste avertizarea inaintea ajungerii in punctul in care radarul politiei este focalizat si poate regla viteza conform reglementarilor rutiere.
Functii importante pentru un detector
1. Sensibilitate: Distanta de la care vede un radar al Politiei
2. Selectivitate: Analizarea si eliminarea alarmelor false
3. Dezactivarea benzilor: Capacitatea de a inhiba detectia unor benzi nefolosite de catre Politie in aparatele radar si filtrarea alarmelor false.ex: inhibarea benzilor KA, X, Ku, Laser
4. Timpul de raspuns: intervalul de timp scurs de la detectarea semnalului radar pana la avertizarea soferului
Recomandari in folosirea unui detector
1. Citirea manualului de utilizare
2. Folosirea detectorului atat in oras cat si in afara acestuia timp de cateva zile pentru acomodarea cu semnalele detectorului de radar
3. Evitarea, pe cat de mult posibil, de a circula in fruntea unei coloane. In cazul intalnirii unui radar cu functia „Instant ON”, masina din capul coloanei este cea mai expusa.
GLOSAR
1. Modul POP
a. Un mod imprecis de stabilire a vitezei unui vehicul in trafic care foloseste pulsuri de scurta durata. Folosind puteri scazute ale antenei radarului se determina o viteza aproximativa a vehiculului. Daca viteza masurata in acest mod este mai mare decat limita legala, operatorul poate declansa manual aparatul radar, la putere maxima, pentru o masurare exacta a vitezei autovehiculului.
b. Radarele din Romania NU au modul POP!
2. Modul PULSE
a. Un mod caracterizat de emisia in pulsuri de foarte scurta durata si de intensitate mare, folosit de radarele din generatiile mai noi. Poate masura cu precizie viteza.
b. Radarele din Romania NU au modul PULSE!
3. Modul „Instant ON”
a. Capacitatea aparatului radar de a porni antena si a detecta instantaneu viteza unui vehicul in trafic.
b. Necesita activarea manuala de catre un operator de radar si aproximarea vizuala a vitezei unui autovehicul vizat
4. Focalizare
a. Stabilirea unei zone, la o anumita distanta fata de aparatul radar, in care se va
masura viteza autovehiculelor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ne parerea ta!

DISCLAIMER

Imaginile si textele prezentate in prezentul blog sunt proprietatea autorului si nu este permisa copierea, reproducerea, distribuirea, sau utilizarea lor sub orice forma, fara acordul scris al acestuia.

Pe langa imaginile si informatiile proprii, am preluat unele si de pe web, din domeniul public. In cazul în care oricare dintre textele sau imaginile care apar pe blog sunt in contradictie cu legea drepturilor de autor, puteti sa ma informati prin email (doarluka@yahoo.com) pt a elimina informatiile care încalca prevederile legale, cat mai curand posibil.