joi, 6 august 2009

6 august - Hiroshima

Deabia dupa ce am terminat postarea precedenta mi-am dat seama ince data suntem (sau am fost)azi. 6 august - cu toate ca astazi, in timp ce sofam am tinut pentru Antonia o scurta lectie de istorie, mi-a scapat cu desavarsire unul dintre evenimentele (tragice) care au marcat aceasta data.
In data de 6 august 1945, Statele Unite ale Americii au lansat, prima bombă atomică, asupra oraşului japonez Hiroshima, actiune soldată cu aproximativ 140.000 de victime.

La 6 august 1945, bombardierul B-29 "Enola Gay" a decolat de pe aeroportul militar american din insula Tinian, aflată în arhipelagul Marianelor, iar bomba pe care o transporta a fost lansată spre Hiroshima în jurul orei locale 08.15.
Proiectilul a explodat după 45 de secunde, deasupra centrului oraşului japonez.
Trei zile mai târziu, bomba "Fat Man" a provocat distrugerea localităţii Nagasaki. După capitularea Japoniei, cel de-al doilea război mondial se sfârşeşte.
Circa 140.000 de persoane, aproape jumătate din populaţia oraşului, au murit în explozie sau în lunile care au urmat, din cauza radiaţiilor sau a arsurilor grave.
Evenimente tragice, care nu ar trebui uitate...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ne parerea ta!

DISCLAIMER

Imaginile si textele prezentate in prezentul blog sunt proprietatea autorului si nu este permisa copierea, reproducerea, distribuirea, sau utilizarea lor sub orice forma, fara acordul scris al acestuia.

Pe langa imaginile si informatiile proprii, am preluat unele si de pe web, din domeniul public. In cazul în care oricare dintre textele sau imaginile care apar pe blog sunt in contradictie cu legea drepturilor de autor, puteti sa ma informati prin email (doarluka@yahoo.com) pt a elimina informatiile care încalca prevederile legale, cat mai curand posibil.