joi, 27 august 2009

Meteora
























In iulie cand am fost in Grecia, la Platamonas, am stat aproape doua saptamani, deci ne-am permis sa mergem si in excursiile pe care anul trecut le-am sarit. Una dintre excursii a fost la Meteora, binecunoscutul complex monahal ortodox, cel mai mare dupa Muntele Athos. Pozele pe care le-am mai vazut mi s-au parut doar interesante, dar pana nu mergi acolo, sa vezi cu ochii tai, nu ai cum sa simti grandoarea si simplitatea, amestecate cu pacea si inaltarea, toate cuibarite intre acele stanci stranii.
Chiar si originea geologica a stancilor e departe de a fi explicata. Doar canda ajungi la picioarele acelor megaliti inalti de 400 de metrii, infipti in campia Tesaliei, poti intelege de ce.
De prin secolul II in zona incepe sa se dezvolte o viata monahala deosebita, aparand in zona pustnici prin pesteri sau mici chilii. Astazi mai functioneaza doar 6 manastiri din cele 24 care existau odata, restul fiind in ruina. E greu sa descrii in cuvinte peisajul sau manastirile cocotate pe stanci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ne parerea ta!

DISCLAIMER

Imaginile si textele prezentate in prezentul blog sunt proprietatea autorului si nu este permisa copierea, reproducerea, distribuirea, sau utilizarea lor sub orice forma, fara acordul scris al acestuia.

Pe langa imaginile si informatiile proprii, am preluat unele si de pe web, din domeniul public. In cazul în care oricare dintre textele sau imaginile care apar pe blog sunt in contradictie cu legea drepturilor de autor, puteti sa ma informati prin email (doarluka@yahoo.com) pt a elimina informatiile care încalca prevederile legale, cat mai curand posibil.